I wanna see the world

Jag är en drömmare. Jag älskar att drömma mig bort. Drömma om stora och små saker. Om mina mål och önskemål i livet. En sak jag vill är att se världen. Jag vill se vad den har att erbjuda bortom det mina ögon ser framför sig. Jag vill uppleva kultur, natur, kontraster. Jag vill uppleva värme, kyla, mat och shopping. Jag vill lära mig saker. Språk, danser, traditioner och om kulturer. Om naturen och dess resurser. Jag vill skåda häftiga byggnader och konstiga statyer. Ta fel väg för att sedan hamna rätt. Bara låta magkänslan och hjärtat leda mig rätt. Jag vill dela mina resor med min sambo. Skapa minnen tillsammans. Jag vill andra saker också. Jag vill utbilda mig. Kanske till polis, kanske lärare eller brandman. Kanske sjuksyster eller mäklare. Eller fotograf eller varför inte psykolog. Jag vill gå små kurser för att lära mig mer, sminkning, naglar och hår. Kanske en språkkurs i något randomspråk bara för att eller en matlagningskurs. Jag kan inte få nog av kunskap. Men allt kostar pengar och jag vill så mycket att det i slutändan inte går ihop. Resa och utbilda mig till en miljon saker, helst på samma gång. En annan sak jag vill är att skaffa familj. Inte nu. Men absolut inom en snar framtid. Vill ha samma relation med mina barn som jag har med mina föräldrar idag och därför vill jag få barn ung. Jag vill gifta mig och se alla nära och kära samlas för mig och min älskade. Att få stå i centrum och vara vackrare än någonsin. Nu pratar jag bara om vad jag vill och min vilja är stark. Starkare än många andras. Men jag vill ändra alla mina "vill" till ska. Jag ska se världen, jag ska utbilda mig när jag bestämt vad jag vill och vet att jag gör rätt. Jag ska skaffa barn och gifta mig. Det är bara en fråga om tid. Jag ska bara ta en sak i taget...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0