Livets svåra val

Livet är fullt med svåra val. Stora som små. Jag har ett problem. Vad ska man bli?
Jag vill så mycket. Så mycket olika saker med livet och jag känner att jag är för nyfiken för att bara nöja mig.
Jag vill bli så mycket olika saker, hur ska jag välja? Jag kan inte följa hjärnan eller gå på magkänslan för alla delar drar åt olika håll och jag vet inte vad jag vill mest. Jag vill inte nöja mig. Jag vill allt. Men det finns inte tid, energi eller ekonomi för allt. Jag vill resa, se världen. Jag vill bli polis eller något annat roligt. Jag vet inte vad jag vill. Man vill ju inte heller bara flänga runt utan en fast grund att luta sig mot. Men samtidigt inte fastna i ett mönster som är för svårt att bryta sig ut ur. Jag vill ha äventyr. Jag vill inte ångra att jag inte gjorde något. Då   ångrar jag hellre att jag gjorde något som blev fel. Jag vill testa och vinna, eller förlora. Det spelar inte så stor roll. Jag vill flyga, för att falla eller sväva. Jag vill uppleva allt. Hur ska man välja? Ja det är frågan...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0