Godmorgon

Domningarna har mer eller mindre försvunnit helt nu. Skönt. Det va både irriterande och oroande. Smärtan har däremot ökat. Kan väl vara för att benet inte är bortdomnat och för att all morfin från sjukhuset är borta. Tar mina tabletter men kommer inte undan smärtan ändå. Trots det så sover jag hyffsat ändå. Har feber på nätterna och svettas som en idiot men det är för att kroppen arbetar med skadan.

Kan berätta vad de gjort. Innan de hade gått in i knät visste de inte om korsbandet bara var skadat eller av. Så de skulle gå in med titthål innan de tog några beslut. Jag kom till sjukan kvart över sju. Fick ett rum. Tog på mig min über snygga outfit sen fick jag kissa och ta lite tabletter sen rullades jag upp till operation. Där satte de dropp och jag fick sömnmedel och narkos sen slumrade jag sött.

När jag vaknade på uppvaket hade jag riktigt ont och fick mer smärtstillande och sen vänta ett tag innan jag fick komma upp på mitt rum igen där mamma och pappa väntade. Väl där så vilade jag, pratade med läkare och syrror om domningar och mediciner. Sen kom kirurgen och sa vad de hade gjort.

När de öppnade knät såg de att det främre korsbandet var helt av och hade växt fast med det bakre korsbandet. Så de fick ta bort hela och dra en sena från knävecket som de fäste genom att borra hål i skenbenet och lårbenet som de sedan skruvade fast senan/det nya korsbandet i. Blev en avancerad operation enligt kirurgen. Har tre titthål och ett 5-6 cm snitt under knät.

Har nu ont i knät, baksida lår, smalben och knävecket. Kanske inte så konstigt då de borrat i två ben haha. Tar morfintabletter morgon och kväll, Alvedon var 4e timme och blodförtunnande spruta varje kväll.

Om någon har frågor så ställ på. Det här va en förkortad version av allt.

, Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0