Darling i´m in love

Mitt liv är underbart. Jag är lycklig, lyckligare än någonsin.
Jag har världens bästa pojkvän, världens finaste familj och de mest underbara vännerna man kan tänka sig.
Jag mår bra, jag är lycklig, jag är kär, i livet.


Måste faktiskt tacka Gotland. Jag mår bra här. Visst saknar man vissa, men jag har André som är världens finaste människa. Han gör allt så lätt. Men tillbaka till Gotland. Det är så otroligt stor skillnad på Gotland och Stockholm. Inte bara dialekten. På Gotland känner man ingen stress, det är som om det inte existerar på denna ö. Som om man bara tar allt i ett tempo som passar. Närheten till havet gör ju sitt, det har en obeskrivligt lugnande effekt. Men här är alla trevliga, här hälsar man på varandra och frågar hur man mår. Man tar sig tid. I Stockholm så tror människor att man är dum i huvudet om man hälsar på en främling. Man ger det höjda ögonbrynet och börjar fundera varför. Här är man dum i huvudet om man inte hälsar, gammal som ung. Jag gillar det här. Att man hälsar och faktiskt bryr sig om. Man vet aldrig vad ett "Hej" eller bara ett leende kan betyda för en annan människa. Det kan faktiskt göra ens dag. Och vem vet, en vacker dag kanske det är du själv som behöver ett hej eller ett leende. Det kräver inget, det är inte jobbigt, tänk på det.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0